tidningskul

Att dela ut tidningarna är inte enbart ett helvette.
Det finns små små undantag, som lyser upp det hela och gör att man får sig ett garv klockan 03.00.
En av dessa saker är roliga efternamn. På min runda har jag två favoriter, varav en jag har grubblat väldigt mycket på. Det finns alltså en människa(????????) som heter FETAHAJ i efternamn. FETAHAJ. Jag hoppas jag inte är den enda som inser hur hysteriskt kul detta är.
Sen är bara frågan hur det ska uttalas? Snabbt eller långsamt? betoning på feta eller på haj? Min senaste teori är att H:et är stumt. Vad tror ni?
Oavsett hur det nu uttalas tror jag vi kan vara överens om att detta må vara ett av sveriges roligaste efternamn. Ett annat rätt kul namn är BAD. Detta är ju inte alls i klass med FETAHAJ, men ifall man som denne person heter Sven-Olof i förnamn = S O BAD på dörren så blir det ju ganska roligt ändå. För alla som kan engelska alltså.  

Man har inte roligare än man gör sig. / Big Sis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0