25 Augusti

Så gryr åter en grå dag på konstapeln.
Klockan är nu 12.06 och tillochmed tidningsbudet har vaknat till liv efter en helvetesnatt på östersunds regniga och blåsiga gator. Gympaskorna var fortfarande blöta sedan igår och det iskalla strilregnet piskade mig i ansiktet konstant i de knappa tre timmar jag var ute.
 Jag skulle offra mycket föratt få gå tillbaka till den fantastiska tillvaron på skolan just nu.
MEN livet går vidare, och gymnasiet och sommaren 2010 är garanterat över. Och även om saker och ting är lite tråkiga just nu så finns ju alltid hoppet om att snart så händer det något. Jag kanske vinner på triss, upptäcker att jag har någon ny dold talang, eller så kanske kanske svenska kyrkan slutar ge mig reklam.

Och skulle det mot förmodan inte inträffa något festligt snart så kan man ju alltid blicka tillbaka på det roliga som har varit. Förflyttar vi oss precis ett år bakåt i tiden så var jag ungefär 5 nyanser brunare, nyss hemkommen från en resa med 13 av de härligaste människorna, tequilaförgiftad, coca-cola beroende och jävligt lycklig helt enkelt.



Med hopp om en ljusare framtid och mindre regn inatt / Big Sis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0