alla dessa intervjuer alltså


Ungefär i den här åldern började jag förstå att jag inte skulla klara av att vara fotbollsproffs på måndagar, tisdagar och onsdagar för att sedan byta yrke till bergsklättrare på torsdagar, delfinskötare på fredagar och slutligen miljonär på helgerna.

Egentligen skulle ju jag på en intervju för en studentförening imorgon. Nyss fick jag ett erbjudanade om att gå på en riktig intervju istället, och det kändes roligare så jag tar och gör det istället.
En tjej som praktiserade på våran skola när jag bara var en liten sjätteklassare undrade om jag ville ställa upp och hjälpa till med hennes examensarbete om ungdomars tankar inför framtiden och självklart tackade jag ja.
Alla dessa intervjuer alltså, inte lätt att vara bloggkändis. Hehehehehe-he.

Det ska bli jättespännanade att få svara på frågor eftersom jag i nuläget inte har en aning om hur jag resonerar kring framtiden. (Förhoppningsvis visar det sig imorgon, hahah)
För tio år sedan så trodde jag att jag skulle kunna byta yrke varje dag och följa schemat som står under bilden. För fem år sedan trodde jag att jag skulle kunna bli fotbollsproffs och bästis med Hanna Ljungberg. För tre år sedan började jag inse att allt man vill göra kostar pengar och att jag troligen skulle vara tvungen att börja jobba om jag skulle kunna åka någonstans alls. Om tio år kanske jag har barn. Om fem år är jag myndig och får göra hur jag vill. Om tre år går jag ut gymnasiet. Då blir framtiden i dagsläget nutiden och vad jag hittar på då vet jag faktiskt inte.
Drömmar har alla, att förverkliga dom är det få som klarar av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0