aha

Det är natt igen. Emmet har som vanligt somnat i soffan när vi sett 10 minuter av filmen. Klassiskt.

Ikväll har vi jobbat på olika ställen. Emmet på en privat hemma fest med en kock som hette Dimitri! Jag på Oslo spektrum Aha konsert. För första gången blev jag ingekänd i Oslo, och för första gången tabbar jag mig, skönt.

Jag står i baren längst bort, alltså har jag ungefär ingenting att göra stora delar av kvällen. Dock kommer en snygg relativt ung mörkhårig kille,passerar första tre kassor och kommer bort till mig varpå jag säger "hej" Han säger också "hallå" = norrmän. Svenskar=hej, norrmän= hallå.
Hursomhelst. Det som utspelar sig följande skyller jag dessa faktorer på. 1 - min dåliga hörsel. 2. Aha som spelade så jävla högt. 3. Att han pratade otydligt. 4. Att jag fortfarande är dålig på norska.

Snygga killen frågar mig om jag bor vid Vivekes. Det gör jag ju. Men jag trodde han frågade om Viveke jobbade! Så jag säger, " nej det gör hon ikke" Han säger "Vic?" (jag bor bredvid affären Vic också) Varpå jag tror han vill ha tag i någon som heter Vic. Så jag säger, " nej han är inte här ikväll". Snygg killen skakar på huvudet och säger "öl" Det förstår jag åtminstonde. All denna konversation skedde på ungefär 1.min.
När killen fått sin öl och gått iväg så tar det exakt 20 minuter innan det går upp för mig vad han egentligen sa.
Klantigt. Och konstigt. Har Emmet och jag fått en spion i hälsenorna? Och har han isåfall en lika söt kompis åt Emmet? Alla dessa funderingar.

Nä, nu ska jag borsta tänderna och bära Emmet till sängen. Tur att jag har lite muskler innanför mjukdelarna. Annars skulle lille Emmet ha konstant ryggskott så ofta som hon somnar i soffan.

Godnatt allesammans / Big Sis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0