arkiv X

Jaha, fullmåne = sömnprobelm för lilla sussie! Har för mycket varulvsgener i blodet helt enkelt.

Av någon, jävligt konstig anledning fick jag för mig att logga in på min asgamla bilddagbok, eller BDB som man sa back in da days.
Ganska så fascinerande. Allt som jag och mina kompisar och bekanta gjorde, tänkte och skämtade om finns detaljerat och enkelt sparat i form av bild och kortfattad text till rätt datum och tidpunkt.
Fatta vilket arkiv!
Jag har nyss gått igenom första året på gymnasiet. Varenda fotbollsmatch som spelades finns noga nerskriven, vilket lag vi mötte, kort matchfakta, vinst eller förlust samt vilka som gjorde mål.
Varje fest vi va på, vad som hände på skolan, vad vi gjorde på fotbollsträningen, hur de gått på proven. Vardagliga tankar och jävligt oexotisk fakta finns noga samlad, i princip dag för dag.
Med ett knapptryck kan jag ta mig tillbaka till den 5 september 2007 och se vad jag hade för kläder på mig. Jag kan se vad jag gjorde på födelsedagen när jag fyllde 16, eller hur det gick när vi mötte Sveg den 8 Augusti sommaren 2008.
Ganska facinerande. Undrar om denna information kommer finnas kvar långt framöver?
Jag menar, om 25 år kommer jag kanppast minnas och kanske heller inte bry mig om vad jag sysslade med i mina ungdomsdagar, men att ha möjligheten att kunna blicka tillbaka - är de ju inte alla som har.
Våra föräldrar tillexempel, har kanske endast några suddiga fotografier på sina gamla kompisar. Resten existerar endast i minnet och minnet ändras ju hela tiden. Vi måste ju vara den första riktigt jävla arkiverade generationen. Rätt sjukt och även rätt co0lt. 

Näe, man kanske borde försöka söva ner sig själv på något sätt ändå. Imorgon hänger jag och Lilla E igen, så då måste man vara på topp och med i svängarna!

Peace / Big Sis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0