godmorgon 3,0



Äntligen har jag börjat återhämta mig efter den långa resan. Jetlag har varit mitt efternamn de här dagarna men nu har det som sagt börjat ordna sig lagom tills jag ska vända på dygnet igen och inviga det nya året med några av mina absoluta favoriter.

Det är fascinerande hur fort nutid blir till dåtid och endast återstår som minnen. Fina minnen förvisso, men ändå.

THAILANDS MYSIGASTE:
långa samtal i poolen under stjärnorna
THAILANDS ÄCKLIGASTE:
kossor  som går lösa. Hur rädd för såna som helst.

THAILANDS ROLIGASTE:
jag har skrattat så himla mycket så jag kan inte urskilja något. Men kaanskeeee.. nej jag vet inte!
THAILANDS TRÅKIGASTE:
kanske att vi kom en timme sent till massagen och fick mindre tid på oss.

THAILANDS FRÄNASTE: snorklingen, helt klart. Kunde inte ens i mina vildaste drömmar föreställa mig att det var sådär fantastiskt.
THAILANDS OFRÄNASTE:
trafiken - de åker runt hela familjer på små supersnabba mopeder. Oftast med småbarn längst bak, livsfarligt.

THAILANDS FULASTE:
"du Jenny, såg du inte luringen när jag visade röven under vattnet!?"
"va, nej?"
"åhfan, justja, jag var ju ovanför vattenytan..."
THAILANDS FINASTE: ungefär allt utom resturangköken

THAILANDS KONSTIGASTE: en fransman som tydligen blev förälskad i mig på flygplatsen i Krabi. Han frågade om jag ville smaka hans glass och väntade på mig när vi kom ut ur flyget. Inte för att jag är duktig på franska men hans detaljerade privata mail på facebook går att förstå med en liten gnutta fantasi och google translate.
Lite smickrad måste jag erkänna att jag är med tanke på att klockan var halvsju på morgonen och utseendet = en påse bajs.


Nu
ska jag spela spel med en liten syster och sedan gå och handla lite nyårsmat! Fint deeeeeeeeeee.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0