kåmpis

Dag 7 - min bästa vän.

Min bästa vän, sitter i skrivande stund bredvid mig i soffan, sjunger three doors down - here without you, och tittar på helkonstiga youtoube filmer. Samtidigt slänger hon ihop en tjockpannkaks smet låter hon mig deala med hennes kärleksproblem på facebook. Nu meddelade hon precis att hon tänkte kolla på filmen " asiater gör en nytolkning av vågen" och kommenterar det hela med " asiater som ska ju hela tiden vara så jävla avancerade"
JA, för er som inte fattat så är mina bästa vän Emmet.
Emmet är en liten spjuver med alldeles för stort hjärta och för mycket tankar.
 Jag är övertygad om att hon är en av världens snällaste människor, vilket inte alltid är till hennes fördel. Vi har hängt ihop på rikgtigt sedan i åttonde klass ,och det roligaste med Emmet är att hon aldrig blir förutsägbar. När man tycker att man känner henne utan och innan och kan läsa henne som en öppen bok så säger eller gör kvinnan något helt oförutsägbart och en helt ny sida av Emmet visar sig.
Jag har många underbara vänner men Emmet är ändå lite mer speciell än alla andra härliga prissar. Hon finns liksom där, i alla väder, utan att ifrågasätta ställer hon upp och utan att döma får hon mig att skratta då allt gott åt pipsvängen.

Nu är pannkakan klar, säger hon " sanna, vi har skapat vårat eget land!" Antar att pannkaka svällde upp. Nu ska vi spisa!



/ Big Sis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0