loveeeeeee



Dag 5 - vad är kärlek?
Ja mina vänner, vad är väl egentligen kärlek?
Jag frågar er för att jag egentligen inte vet. Jag tror inte på sådant och kommer nog heller aldrig göra. (Aldrig är en lång tid, jag vet, jag kanske hinner ändra mig)


För andra vet jag att kärlek är puss och kram, mys och gos, bus och lek, flirt och tjus. Man förlitar sig så hårt på en människa - att någon ska fånga om man faller - att man ändrar sin relationsstatus på facebook och har egenrätt på varandra. Pojkvän och flickvän.

För mig är kärlek i nuläget när jag känner att allting är på plats. Alla mina vänner mår bra, skolan rullar på som den borde och jag klarar av vardagen med ett leende som jag verkligen menar samtidigt som jag har energi över till att träna.

En lång promenad i skogen medan solen går ner mellan bergen tillsammans med en fin vän vid sin sida är egentligen allt jag behöver, så jag antar att det är kärlek.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0