men just ja

Dag 10 - mina syskon
Är speciella dom. 
4 stycken Bergvallare made of samma skrot och korn är vi.
Den äldste, min käre bror med ett hjärta av guld och ett huvud fyllt av rosa fluff är en av världens snällaste personer. Som barn klättrade han i alla träd som fanns på gården, hade smeknamnet "Böleskräcken" körde skoter fast han brutit armen, fastnade med fingret i en bilfälg så brandkåren fick rycka ut, spelade fotboll i träskor oh slängde mig nerför slänten om jag vann ( vilket jag alltid gjorde), lurade mig att jag hade ett hästhjärta, missbrukade oboy framför barntrean, satt sönder en tvättkorg per eftermiddag, uppfann den anrika leken "boll i trappen" samt cyklade utan att hålla i styret, lärde mig skjuta slängbella, byggde 3 varv runt huset med gem, gick runt i coola FUBU kläder, och drog hem jävulst konstiga brudar. That´s my bro, eller åtminstonde så var han sådär när han va yngre.
Jenny, eller Jb som vi säger, är och kommer alltid vara familjens bebis. Som liten vägrade hon kamma sig, tvätta sig och allt annat hygieniskt. Hon stod mer på händer än hon stod på fötter, var inte rädd för att högt och ljudligt höja sin hesa stämma ( knutor på stämbanden) för att säga eller sjunga något, ibland på auktion, ibland på möten på bygdegården. Förutom detta intresse var hon en hejjare på skidåkning och kallade sig själv för lill-norsk. Jenny och jag lekte allt ifrån "lortgris och fina damen" till shlagerfestivalen i badkaret. Utöver detta spelade vi fotboll, h e l a t i d e n. Förutom då vi hade uppehåll då Jenny klantat sig och brutit armarna.. 
En miljon år efter att allt detta ägt rum föddes Erika, och ingenting vartsom förrut! Erika gillar att leka med sina dockor Bosse, Maria och Melody. Hon gillar att gunga, äta glass och titta på scoobyDoo. Hon äger ut de flesta på 5 kort och löjliga familjen, och jag är övertygad om att Erika en dag kommer göra något så coolt att alla vi andras insatser i livet kommer blekna i jämförelse. Att jag ställer höga krav på henne? Aldrig i livet, vissa människor föds med större tillgångar än andra och då förtjänar de även ett häftigare öde.
Det var syskonen Bergvall det. Som idag befinner sig på lite olika destinationer. Jenny i Thailand/ östersund, Micke i Umeå, jag i Oslo, och Lilla E i hammarstrand, även om hon i fantasin bor i thailand nästan jämt..
Trots detta så känner jag stor samhörighet med mina blodsbröder och systrar som växte upp i de röda huset i den stora skogen. La Liga.  

/ Big sis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0