söndag

Dag 9 - min tro
Som alla andra Svennebanan människor så är jag ju inte troende, men jag tror på "nånting"

Jag fascineras slash äcklas av människor som tror på något tekniskt obevisat så hårt att de skulle kunna säga upp bekantskapen med sina barn ifall de valde att inte följa deras tro.
Jag tror inte på något så mycket. För jag ändrar mig hela tiden. Jag tror inte på någon befentlig religon utan skapar mig en egen filosofi istället.
Och precis som mig är den väldigt förändringsbar. Huvudsaken med den filosofin är att man inte är hungrig och att man försöker att leva så att man vågar se sig själv i ögonen en gång om dagen och känna att man är en bra person. Andligt va?

Denna dagen har varit en typisk söndag.
Vi har varit här i över 3 veckor nu och vardagen börjar liksom smyga sig på en. Sov länge as hell, klev upp och drack en kanna med kaffe och tittade på tv4play på gårdagens avsnitt "Så mycket bättre" med lille Emmet. Satan vad bra det var! Satan vad jag älskar Dileva och Lasse berghagen är hur härlig som helst och jag är seriöst kändis kär i petter. Tråkigt att det var sista avsnittet. Snyft.
Sedan har jag varit ute och sprungit en förjävla skön runda på frogner. Efter det duschade jag i iskallt vatten, eftersom vi kört tvättmaskinen idag förstår ni. Efter detta gick Emmet o jag ute och handlade lite diverse, och när vi kom hem hade vi ett litet rejs med baka, laga mat, koka kaffe och massa annat!
Och imorgon är det måndag igen. Hamsterhjulet rullar igen.

 
förvånas över att samtalsämnena håller 24-7.

/ Big Sis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0