the spännanade life of ...

Dag 6 - min dag

Det var mörkt när jag vaknade imorse men humöret blev genast bättre när jag insåg att jag hade fröken Nilsson vid min sida. Jag hoppade ner ur sängen och stökade fram frukost medan hon klev upp, vi klädde på oss, kikade på julkalendern medan vi käkade och sedan borstade vi tänderna i ljummet vatten och knatade iväg till skolan.

Väl framme hade vi en engelskaredovisning som inte var direkt planerad men som med en gnutta humor gick alldeles briljant ändå. Det var meningen att Madde skulle klä ut sig till skidåkare men hon bangade i sista sekund eftersom det skulle förstöra hennes frilla. Om ni har lust kan ni gå in på hennes blogg och lämna en liten söt kommentar där det står BANGMADDE, det skulle hon säkert uppskatta.

Vi skrattade oss genom förmiddagen och till lunch åt vi som sagt pasta. På eftermiddagen slogs vi lite grann precis som vi alltid brukar göra på torsdagar och sedan blev vi sams. Jag genomled ett muntligt italienskaprov och klockan halv tre till klockan fyra gick jag på stödmatten eftersom jag har prov imorgon.

När jag kände mig redo gick jag ner på Forex och köpte pengar för mina pengar. Tog en snabb sväng på Lindex men alldeles för många traumatiska minnen dök upp så jag var tvungen att utrymma lokalen. Delade några kloka ord och skratt tillsammans med mina vänner Ellinor och Thilde tills Madeleine ringde och pratade om VIP-biljetter till rut m.flera-öppningen. Spännanade tänkte jag och reflekterade inte alls över det faktum att jag som vanligt skulle få stå ensam utanför omklädningsrummet...............

Klockan 7 återvände jag hem och inom en halvtimme dök Malin upp med clementiner och hjälpte mig med matten. Nu har jag packat lite inför morgondagen då jag åker hem till Hammarstrand och nu tänkte jag gå och sova!

puss & godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0