måndag

Dag 10 - det här hade jag på mig idag

Här i sunk Oslo finns bara rum för två outfits.
Hemma går jag iklädd mjukisbrallor och tjocktröja för att spara lite på elräkningen! Ska jag lämna lyan för att gå på tillexempel en intervju eller liknande så drar man helt enkelt på sig ett par jeans.
Ska man iväg på jobba så är det arbetskläa som gäller så då är det bara att dra på sig de svarta sliskbyxorna med tillhörande vitskjorta och väst om man har riktigt otur.
Så ja, så snygg är man när man bor så här. Tid för eventuell tid att spana in sig själv framför spegeln finns inte då tre tjejer delar på ett badrum med tillhörande 1 spegel. Jag tror det är nyttigt.
Man drar liksom bara på sig klädval 1,2 eller 3 beroende på situation och sedan bryr man sig inte så mycket mer om det.

Idag är det luciadagen. Funderade på att kliva upp tidigt och svepa in mig i ett lakan och sätta ett ljus i en gammal ölflaska och lussa lite för Emma och Emmet, men var så jävulst trött så det fick vara.
Idag har jag inte varit så kjempeflink. Ringt personalhuset och snikkesnackat lite, tränat, och tittat på film med roomisarna. Samt laddat lite mentalt inför morgondagens möte med han som eventuellt blir min nya chef. Om jag inte får jobbet kommer jag må jättedåligt för att jag inte vet vad jag ska ta mig till då. Och om jag får jobbet kommer jag må jättedåligt över allt ansvar och allt jag måste lära mig. Kluven.

 Men mest av allt idag har jag sörjt att jag missade när Erika sjöng " salta Lucia " idag på dagis. I två år har dagis luciatåget varit lite ev årets höjdpunkt för mig. Att jag fick höra generalrepetitionen på skype igår var inte alls samma känsla. snyft.

Imorgon är en annan dag, och för alla som bryr sig så är lille Jenny spenny framme hos farsan i kao lanta eller vad det hette.
/ Big Sis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0