dagen idagen

Dag 6 - MIN DAG

Den ena dagen är inte riktigt den andra lik här. Nya jobb,olika ställen nytt folk osv. Men just idag så såg dagen ut, såhär:
Vaknade av att klockan ringde så fint klockan 6. Masade mig upp och såg att Emmet den morgonpigga saten redan satt o soffan framför ett avsnitt sex and the city och hinkade kaffe.
Jag rejsade in på toaletten och förfasades i exakt 0,5 min över mitt utseende medans jag sköljde kallvatten i ögonen i ett försök att vakna till liv.
Jag drog på mig de svarta finbyxorna och knäppte den vita skjortan som fortfarande lyckats vara någorlunda vit, drog en kam genom håret innan jag slog mig ner i soffan med kaffekoppen och microgröten i samma sekund som Emmet reste sig upp, tog på sig mössan och gick till jobbet.
Efter 10 minuters grötslaffsande vaknade Emma nr 2 och efter några minuters fixning begav vi oss både mot trikken.
Där trängdes man med diverse snoriga barn, stressade affärsmän och de mest spännande av allt KONTROLLANTER. Lite av en kick i vardagen. Någon dag ska jag börja betala för lokaltrafik. Samma dag som jag börjar skita guld.
Hittade till nya tillfälliga jobbet nästan på direkten, gick in och morsade på de som jobbade där, ställde mig och gjorde det jag skulle. Vilket inte var så mycket.
Från 08.00 -16.00 stod jag i garderoben på kongressen och hängde in en och annan jacka, päls eller väska. Men det var dött som i graven, så mestadels stod jag och snickesnackade med en söt tant som också jobbade där. Under dessa timmar han vi diskutera vad hon skulle ge sina barnbarn i julklapp, hur norskarna firar lucia, vem av gästerna som hade snyggast jacka, om gutterna ska bjuda jenterna eller inte, ciggmärken, norge vs sverige, skvaller om kungahuset, självmordstatistik, samt vilken av vakterna som var snyggast. Mycket mysig dam. Och kanske världens enklaste sätt att tjäna 130 spänn i timmen. Känns nästan olagligt. 
Klockan 16.00 gick jag långa karl Johan hem,samtidigt som jag åt en banan. 
I hemmets trygga vrå möttes jag av både Emma och Emmet, som även de nyligen kommit hem från sina kneg. Vi pratade om dagen och fick oss ett gott skratt när Emmet förklarade vad hon sysslat med förolagligheter. Under tiden slängde jag på lite spaggevatten och tog fram köttbulls ur frysen och när allt nästan var klart så gick ström jäveln. 3 gånger. 
Maten hann bli hyffsad klar och vi satte oss på bäkarna i köket och käkade lite i skenet av kylskåpet vars dörr vi var tvungen att ha öppen för att se att man inte petade gafeln i ögat på någon.
Efter den underbara måltiden gav vi oss ut i trapphuset föratt ta itu medel problemet, knackade på hos en granne och har nu insett och tillfälligt åtgärdat så vi kan ha en lampa tänd och se julkalendern åtminstonde.  
Så ja, nu sitter vi i soffan och inväntar med spänning det 8:e avsnittet.  
Det var denna dagen det!

/ Big Sis


Kommentarer
Postat av: caroline

ni verkar ha det alldeles fantastiskt och fabolous i grannlandet! :) träffade mor di och erika idag på brödbiten, din mamma skvallrade lite om era jobb och erika pratade på om hennes nya skor, väldigt fina om jag får säga det själv!

kommer ni hem över jul och nyår? :)

hälsa emmet så hjärtligt också!

2010-12-08 @ 21:40:48
URL: http://carolinestern.blogg.se/
Postat av: mammammammammsen

Ska skicka värmeljus till Noreg.

2010-12-09 @ 14:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0