yez

Idag var jag och Jenny cool och snackade på skype. Hon verkar ju ha haft det alldeles förträffligt borta i thailand. Jag vill också!
Det roligaste av allt tycker jag är att hon köpte en hund. Hon såg en gubbe som misshandlade sin hundvalp, började gråta, blev arg, gick fram till gubben o sa " hörrödu, hur mycket ska du ha för hunden?" Och köpte den för 250 svenska kronor. Facinerande.
Jag kan inte låta bli att undra, ifall jag hade gjort samma sak i denna situation. Troligen inte, tråkigt nog.

Nu har alla "juldagar" passerat och här i norge är man inne på "romjulen"(mellandagarna) Det finns ont om arbete emellan mina upplärningsdagar på KIWI som går hyffsat, trots mina språkprobelm. Tiden går rätt segt och jag längtar tills Emmet kommer tillbaka så jag har någon att dela vardagens roliga och tråkiga ögonblick med, samt bjuda på en redig nyårsdrink!
I princip det som händer.
Inatt befinner jag mig ensammen på 70 kvm. Det är en fantastisk känsla faktist. Man kan röra på sig och svänga med armarna utan att slå i väggarna eller riva ner något eller krocka med någon. Ibland är det skönt med lite luft.


/ Big Sis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0