you can't play on broken strings


Kan inte du också göra den där listan, frågade Sara, och givetvis kan jag väl göra det såhär på kvällskvisten när Johan och Stoffe efter en timmes intensiv kurragömma på 47 kvadrat lämnat mig ensam igen.

Själva tanken är att jag ska skriva ett inlägg varje dag i 30 dagar. Det kommer jag sannerligen inte lyckas med, speciellt inte med tanke på att jag åker till Thailand om 5 DAGAR, men man måste ju börja någonstans.

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 - Mina ambitioner
Dag 30 - Ett sista ögonblick


- presentera mig själv
"Hej jag heter Jenny, jag gillar att umgås med kompisar, vara ute och jag älskar fotboll" har alltid varit standardfrasen när någon har bett mig presenterat mig själv. Numera är rollerna lite ombytta.

Jag heter fortfarande Jenny, eller ja, Anna Jenny Kristina Bergvall om vi ska vara lite formella såhär mitt i natten.
Jag är född den 22 oktober 1994 på Östersunds sjukhus. När jag föddes trodde min mamma först att jag var en lax för att jag var så lik en fisk i formen, men sjuksköterskorna garanterade att jag var ett barn så hon tog hem mig ändå.

Jag växte upp med mina föräldrar och två syskon i ett rött hus, men numera är de skillda och jag bor nästan jämt hos mamma men tar svängen förbi pappa då andan faller på.
Just nu bor jag ensam i en lägenhet. Jag hatar att vara ensam och jag hatar tystnad, därför är det nästan alltid människor här runt omkring mig både dag som natt, vilket är skönt.
Jag älskar inte fotboll längre. Jag är inte ens säker på om jag tycker om det alls.

Jag har länge undrat hur det är att inte ha en hobby, vad alla andra människor gör som inte måste tänka på att gå och lägga sig tidigt eftersom det är match kommande dag eller att planera så de hinner gå på diverse träningar.
Efter en sommar utan fotboll kan jag ge er svaret; skittråkigt. Det beskriver hobbylösa-människors vardag.
Eftersom man inte behöver planera eller har någonting att längta till fiser hela vardagen ihop och man dör av tristess. Därför funderar jag på att skaffa mig en ny hobby, eller kanske börja kicka boll ett par dagar i veckan bara för att se om jag saknar det. Annars skulle jag tycka att det skulle vara roligt att börja rida.

Jenny är osäker på det mesta [x]
Jenny hatar smaken i munnen på morgonen och överanvänder Listerine [x]
Jenny ogillar sega människor [x]
Jenny flirtar exakt hela tiden, för det mesta omedvetet [x]
Jennys favoritgodis är laktris [x]



Kommentarer
Postat av: sara

sara gillar jenny [x]

2010-12-06 @ 12:38:32
URL: http://saraling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0