21.10


Lillasystern på bilden blev så himla ledsen när den andra lillasystern som i det här fallet är en storasyster skulle åka hemifrån. Lillasyster junior spelade givetvis på det dåliga samvetet som storasyster Jenny fick och manipulerade till sig en hämtning på dagis nu på fredag. Kort sagt - Östersund får klara sig utan mig i helgen tack vare en treåring.

Har hunnit med ganska mycket jag länge planerat. Exempelvis tog jag tag i saker och ting och rengjorde åt sköldpaddorna här om dagen. Snällt av mig. Därefter tänkte jag leka en lek som hette; jag är en välplanerad otdentlig tjej.

Det gick till såhär. Klockan var kvart i 9, alltså en kvart kvar tills de desperata hemmafruarna. Jag slängde mig in i duschen, på med ansiktsmask och nagellack, vidare till spisen där jag satte på vatten som slutligen skulle bli te - vidare till soffan - hann precis tills det började! BRA. So far so good.

Sedan sa Stellan; jag vill åka på Max. Vi åkte på Max. Där sprack plan nummer ett som hette "sova innan elva". Typiskt.
En gammal vän som jag inte pratat med på åratal skrev i facebookchatten; promenad?
Varför inte, tänkte jag. Där sprack plan nummer två som hette "sova innan tolv".

Efter ungefär tre timmars promenad och massor av skratt var det hemgång som gällde. Frös som en gnu. "sova innan tre" - mission failed. Tittade på film hemma hos honom och somnade som en klubbad säl.
Upp och hoppa klockan 06.00 efter två timmars sömn, hem, byta kläder, frukost, skola hela dagen. Pigg och glad. Eller?
Idag har jag hunnit sola solarium också. Hejaheja.

Slutsats - två grejer jag länge skjutit upp avklarade på två dagar. Duktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0