måndag

Idag har Emmet och jag varit flitige pigor!
Först och främst har vi ju fått en ny roomie här i våran lilla lya. En Emma till har flyttat in. Det gjorde hon igår. Så nu bor jag alltså med Emma och Emmet.

Imorse gav vi oss ut på äventyr på tu man hand för första gången. Emma var på jobbet. Emmet var på arbetsintervju. Jag var och kopierade nycklar och tog en springtur i frognerparken. Hittade både dit och tillbaka utan problem. Bra. Sedan har vi kutat runt på olika ställen. På banken träffade vi norges sötaste gutt. Jag fick hjälp av honom och Emmet fick hjälp av en stirrig brud som hade sin näsa en halv cm från Emmet ansikte! hähähä.  

Sedan var vi på skattekontoret med alla invandrare och hämtade papper så vi kan få våra norska personnummer, skattekort och öppna ett norsk konto. Nu sitter vi och ringer på frysboxar och tv-apparater som folk lagt ut på nätet.

Jag har rykten om att Jenny håller på att julpyntar på konstapelgränd. Fattas bara en tomtelajva på sköldpaddorna nurå!

 
Frognerparken som den såg ut i oktober. Lite mindre löv såhär års.

/ Big Sis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0