onsdag

Ännu en kall dag på Oslos gator. Inte så illa som det låter.

Dagens runtflängande resulterade i en intervju med en riktigt snygg kille. Så snygg att jag inte riktigt minns vad jobbet handlade om, men jag är ganska säker på att det icke är något för mig. Man ska inte ta jobb bara för att intervju killarna är snygg, har jag lärt mig. Det är ju logiskt att de har de snygga killarna som lockelse, och det viktigaste av allt, så tar jag aldrig ett jobb som är baserat endast på provision.
Inte ens om Cristiano Ronaldo är gruppchef. Man ärju inte född igår, som Emmet så fint brukar säga!

Dagens andra intervju( som jag hade med en tjock tant) gick bättre och resulterade i att jag får börja jobba litegranna redan imorgon!
Torsdag och fredag ska jag nämligen få vara på småbarnsavdelningen på ett dagis. Om jag sköter mig får jag kanske fortsätta nästa vecka, eller så får jag rycka in på någon annan barnehage. Eller så går det dåligt och dom vill aldrig mera se mig på ett enda dagis i hela norgemen det är väl risker man får ta.
Det ska bli roligt iallafall! Jag ska vara en utmärkt dagisfröken, hade jag tänkt mig. 

Idag har vi även haft ett litet drama med el-problem här på vibesgate. Efter några samtal till elbolaget, x antal eldade värmeljus och flingor till middag så kom vi på problemet. Tre smarta tjejer gick ut i trapphuset och tryckte på en knapp i proppskåpet- och varde ljus. Hehehe så går de när två blondiner + en Emmet delar lägenhet! 

Nu är Emmet ute på sin tredje interbju för dagen och jag har lovat att fixa någon sorts mat tills att hon kommer hem. Undra om hon nöjer sig med kaffe och en banan? 

Stay black / Big Sis 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0