tystnaden som uppstår när man är ensam på Konstapeln.


Ungefär som på bilden ser det ut just nu. Jag sitter ensam vid ett matbord med fyra stolar tillsammans med min dator.
Det är kallt och mörkt och jag har strulat till allting som någonsin går att strula till i vanlig ordning, sovit sammanlagt tre timmar på två dygn och skrivit två halvkassa prov. Inte min vecka det här.

Imorgon åker jag hur som helst hem. Hämtar lilltrollet på dagis på direkten, åker hem och pussas och kramas och tittar på barnfilmer hela dagen. På lördag har jag massor av mysiga aktiviteter inplanerade med mina absoluta favoriter, blandannat julmarknad, pulkaåkning, glöggdrickning och pepparkaksätning.

Sanna skrev en lapp på fyllan när hon kom hem inatt till mig och Stellan efter den sista officiella utgången i Östersund.  Förutom alla felstavningar och konstiga fylleformuleringar kunde man urskilja; ÄLSKAR ER BÅDA KOPIÖST MYCKET.
Lite kärlek såhär i mörkret, varsågoda. Eller kanske Prego som det heter på italiano.

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0