torsdagen

Ny dag nya lärdommar!
Idag hade jag mitt första arbetsuppdrag på en barnehage. Trevlig personal, gulliga kids och en Sanna som verkligen ansträngde sig för att leka med ongarna och öva på norskan. Dagens mest använda uttryckfrån min sida " du trenger sitt på rompan och spise bröskiva din innan du må gå och pleje". Eller mitt favvo uttryck " sitt ordentilig och slut upp och grise." " nu tror jag du tullar med meg". Mycket användbara uttryck må jag säga! Förutom allt stök med o bre mackor till barna så var det väldigt likt ett svenskt dagis. Och jag tror att det gick bra. 

Efter arbetet hann jag även med en intervju på en KIWI butik. Där vill jag jobba! Snygg chef, snygga kollegor, fin butik! Snygg-chefen sa att han fått ett bra första intryck och intervjun kändes kjempebra och avslappnad, dock så tror jag att han fick uppfattningaen att jag jobbat på svinstora köpcenter, typ. Och nu skulle han ringa upp mina referenser. HEHE. Fan, jag vill verkligen ha detta jobbet. Lever på hoppet.

Vette fanken vad kvällen har att bjuda på. Har gjort en upptäckt som är viktig förresten! Programmet VÄNNER heter inte bara VÄNNER här. Det heter Vänner för livet!!LOL.

hej hej / Big Sis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0