incidenten

Jahapp, så var snart denna lördag förbi också. Egentligen har det varit en bra dag med ETT undantag. Jag börjar med det braiga och trevliga. Som jag nämde tidigare så har mamma och Erika varit här på födelsedagsfika, Jenny och jag  tog tag i tvättberget och sedan åt vi middag på Vickans och jag åt en plankstek och vart så jävulst mätt att jag inte kunde bestämma mig vad jag skulle göra först, skita på mig eller spy. So far so god.
Den tråkiga incidenten påbörjades redan igårkväll.

Jenny ska ha fest i lägenheten. Jag är hemma ett tag och nojjar om hur vikigt det är att ha balkongdörren stängd, vrida ner basen efter 10 och inte springa runt i trapphuset och skrika. Efter det plockar jag undan lite saker som jag inte vill ska gå sönder eller försvinna. Min bankdosa och mina kontokort tillexempel. Och mitt smink, som jag lägger i nessesären och lägger på min hylla i garderoben. Sedan flyr jag fältet. Jag spenderar kvällen med mina bästa vänner, alkohol, kortspel, en krogrunda och lite nattkäk på kebaben innan jag vandrar hem i den kalla natten för att se hur hårt slaget på konstapelgränd varit. 
Imorse vaknade vi och städade. Det var grisigt och kladdigt på golven och några glas var krajade men annars var det helt okej. Tills jag plöjde igenom garderoben jävligt grundlig och inser at någon jävel har snott allt mitt smink. Då blev jag minst sagt, less. 
Att lite saker går sönder och att det blir stökigt får man garanterat räkna med då man har partajj. Men att folk rotar igenom ens garderob och snor saker är för mig helt jävla O B E G R I P L I G T.  Hur fan är man funtad då? Känns inte så kul att smink för över 2000 spänn bara är putsväck godbye se you never bara för att någon klåfingrig liten fjortis inte kunde hålla fingrarna i styr. Även om det i själva verket är en värdslig sak om man försöker se the big picture, så stör det mig. Som fan. Jag hoppas att denna persons karma går i botten och att sminket ger den jäveln bölder och finnar utav gudsnåde.

Men. Nu ska man väl inte låta sig störas utav idioterna. Denna värld innehåller för många av dem för att de ska vara nyttigt att bry sig om dem och vad det gör. Jag får väl intala mig själv att jag är en naturlig skönhet som inte behöver makeup, eller gör jag en mask som jag kan ha när jag är ute bland folk. Vilket som.

Låt folk ha sina saker ifred. / Big Sis

Kommentarer
Postat av: carina

Men fy faan vilka jävla snorungar!!! Hur känns det för Jenny & ha sånna tjuvar till kompisar??

Huvva & fy va ARG jag blir..Man kan ju bara hoppas att den onda tösen får eksem av sminket!!

Finns det nån möjlighet att du kan få reda på vem??

Hoppas tjuven EJ kan sova gott om natten.



Varma tröstande kramar från mig <3

2010-10-23 @ 18:14:23
URL: http://cinahsspace.blogspot.comspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0