hellre en varm tönt än kall cooling

Östersunds klimat och min snålhet när det gäller ett inköp av (VARM) jacka stämmer inte så himla bra ihop. Snor snor och ännu mera snor.
Det känns ungefär som att jag badar i snor, speciellt när jag går och lägger mig eller precis när jag vaknar.
Fast inifrån då såklart.
Om ni inte klarar av att föreställa er mig badandes i snor kanske jag kan slänga in en liten paint-bild inom en snar framtid!

Hur som haver skorna skvaver så har det här varit en ytterst mysig dag idag. Efter en jävligt jobbig timme på gymmet blev båda systrarna Bergvall bjudna på kinamat av Monica.
Fyra små rätter satt fint och jag kände mig som en gud när jag åt mina friterade räkor medan jag kikade ut på mörkret och regnet utanför.

Regnet har nu sakta men säkert övergått till snö vilket försämrade tillvaron påtagligt.
* man kommer bli blöt om fötterna
* man kommer bli sjuk
* man kommer måsta inhandla en burka eller dylikt för att förbli varm
* med snön kommer även is, och på is halkar man och frakturer är ett faktum.
ungefär så känns det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0