tjena

Min dator vill inte sammarbeta med mig för tillfället. Ingen annan heller. Jag hade tänkt ta en filosofisk och lång promenad tillsammans med min fina hund, men hunden tyckte inte att jag dög som sällskap och gick själv istället. 0*¨¨^@'¨:@!!
Jag känner mig iallafall ungefär som en ny människa efter ett långt bubbelbad. Med ljus och en tekopp på kanten och en bok i handen (och höstkylan utanför) kände jag mig riktigt sofistikerad. Ingenting är perfekt så jag kan lika gärna erkänna att boken blev blöt och jag spillde ut hälften av mitt te så ni inte bygger en ultimat fantasi om att det var fantastiskt. Nåväl.

Idag har jag uträttat massor av livsviktiga saker. Exempelvis så har jag hållt ett föredrag om fotboll. Jag har tydligen utmärkt berättarteknik.
Jag har gjort massor av matte, men inte tillräckligt så den gula matteboken ligger troget i min nya väska.
Jag har ställt mig på kö i biblioteket på Blondinbellas bok Egoboost. Inspierad som jag så kanske jag ska ta och boosta er lite denna fredagkväll.

* För bara några månader sedan stod jag på ett traktorflak och skrek för allt jag var värt. Gråten vara nära och klumpen i magen som hade varit närvarande i flera månader var påväg ut ur näsan. 9B, tjalala.
Hur ska jag klara mig utan er, frågade jag och många andra (läs alla) oss själva. Vart ska jag ta vägen och vart passar jag in? Jag garanterar att ni, små vilsna 15-åringar, klarar av att välja utbildning. Ta det som känns roligast och lita på magkänslan. Annars är det möjligt att byta.

Sådär. Färdigboostade för idag.
Nu anländer snart min vän Oskar, trevlig fredag.

Förresten! Mamma skrev nyss ett sms. "Vad det lever om på partyt", alltså maskeraden Sanna är på.
Ni får nog detaljer av henne imorgon. Sleep tight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0