WE DON´T NEED NO EDUCATION

Man kan tycka och tro att barn ska göra som man säger bara för att man är äldre. Men så är det inte.
Idag har jag haft min första dag som fröken. Det tog typ halva dagen innan jag fattade att det var mig dom ropade på när alla skrek FRÖKEN. Jag känner mig inte som en fröken än, men jag känner att det bor en liten pedagogisk ledare innuti mig.
Ibland kikar hon fram och då går det bra, ibland gömmer hon sig och då står jag där, handfallen och hör hur ren kvalificerad dynga kommer ur min käft till de stackars små oförstörda eleverna.
Som slutsats av dagen slår jag fast att barn är fina och fantastiskt jobbiga, var och en på sitt eget speciella sätt. Konstigt nog är det dom jobbigaste, bråkigaste och odrägligaste som mitt hjärta klappar extra för. I love trouble.
Nya tag på måndag igen! 

Räknade ut at jag varit utan kaffe i 35 timmar nu. Fy fan alltså, vilken jävla idé. Jag behöver min drog för att överleva, så nu kokar det minsann i perkulatorn! 
Andra spännande saker som hänt... nje...
 Idag fyller Jenny år. Känns som att hon fyllt år hela veckan för det är princip det enda hon snackat om. 16 bast blir hon, våran lilla bebis. Jenny är och kommer alltid vara familjens bebis. Hon va liksom minst och gulligast i 12 år. Inte konstigt att hon är bortskämd. Men vi gillar na ändå, grattis och hurra, då får din present en annan dag! 
 Grattiz! 

Ne nu ska jag hinka några glas kaffe, ta en raggardusch och sen blir det krogen.Igen. haha. Men, varför sitta hemma och lukta mögel när man kan gå på krogen och lukta svett? Livet leker. 

Trevlig helg allesammans. / Big Sis  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0