14.31

Regnet öser ner precis som vanligt här. Det är grått och tyst och jävligt deprimerande på många vis om man inte har något att se fram emot eller något att göra.
Här får ni några "nu-är-det-höst-underhållning".
1. Gem är kanske det mest underskattade i hela världen. Med dessa små praktiska prylar kan man inte bara bunta ihop papper och lösa blad, utan även skapa långa, färgiga och fina kedjor genom att trä ihop dom med varandra. När jag var i 6-årsåldern byggde vi och byggde vi hela kvällarna och hade gem runt hela vårat hus.
2. Baka en kaka med någon du tycker om. Det kan helt enkelt inte bli fel.
3.  En kanna te på Pause kostar 29 kronor. Vatten är gratis och en tepåse kostar ungefär 50 öre kanske ni tycker nu men jag svär på min mamma att det är värt att sitta där med en tekanna på kvällskvisten och kika ut på regnet och blöta människor.

Imorgon fyller min bästa vän 16 år. Hon som har stått brevid i alla lägen och både skrattat och gråtit tillsammans med mig. Som köper glass när jag är sjuk och som vet vad jag menar genom ett enda ögonkast.
Som läser mig som en öppen bok och brottar ner mig när jag är bråkig.
Något som jag tror att många har lärt sig i sommar är att man ska tala om vad man tycker och känner - för imorgon kan det vara för sent.

Jag älskar dig Malin Arvidsson, du är bland det finaste jag har. Jag är så tacksam för att du orkat med mig såhär pass länge och önskar dig världens bästa födelsedag.

over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0