grow up

Facebook börjar gå lite för långt känner jag. Internet överhuvudtaget.
Man kan slänga iväg precis vad som helst till vem som helst utan några som helst konsekvenser.
Man kan välja att vara anonym och gömma sig bakom sin datorskärm och på så vis trycka ner andra människor eftersom man är så otroligt liten som människa själv.

Jag läser massor av privata grejer överallt hela tiden. Idag hade en kille skrivit till sin tjej "hoppas att du är lika sugen som igår sexy".
Vem skriver så offentligt inför hur många människor som helst?
Om det hade varit min kille hade jag varit jättesugen. På att dela ut en riktigt fet höger alltså.

Det sitter 20åringar och hackar på 12åriga tjejer på facebook och driver med deras oförmåga att stava. Vad har gått snett för er? Förstår ni inte att det ni kallar för "kul grej" tar riktigt illa?

Nej hörrni, det finns platser för allt. Domstolen, klassrummet, sovrummet and so on. Saker och ting som händer där är menade att stanna, inte bli utsmetade och utkletade till alla i hela världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0