hej!

Idag har jag upplevt min allra första dag som arbetslös! Kanske inte något att fira, men med tanke på att detta bara är ett tillfälligt tillstånd så känns det helt okej. Vetskapen att jag jobbar lite på coop igen redan imorgon gör ju att man inte deppar ihop alldeles iallafall.

Inatt när jag dunkade in den sista tidningsjäveln i brevinkastet i skithusen på krondikesvägen så kände jag en varm våg av lycka, FÄRDIG! Och trots att det minst sagt inte varit så roligt, så har jag härdat ut i två månader, varit ledig i sammanlagt två nätter och inte sjukanmält mig en enda gång. BRA. Ifall det skiter sig med alla framtidsplaner så var jag mycket välkommen tillbaka, och även fast tillbaka är det sista jag vill så kan det ju aldrig skada att veta.

Idag, torsdag den sista september så har vädret varit strålande och jag har roat mig med lite olika saker. Började morgonen med att diska en 7hellvettes stor och snuskig disk, sedan begav jag mig ner på fristilen för att träna lite. Jag har även blivit bjuden på glass av min snälla granne, sprungit två varv runt ÖSK och varit med JB nere på staden på mittpunktens jubileumskväll och shoppat alldeles för mycket. Ni ser, mina deppiga trötta ångestladdade dagar är över, kreativ och arbetslös är den nya melodin!

  skönt att vara sitt gamla vanliga fräna jag igen.

Peace / Big Sis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0