100 dagars

Ja nu är studenteriet igång igen. För prick ett år sedan var det jag som hade 100 dagar kvar tills man fick ha den vita mössan och åka flak. Tiden går verkligen fort.
Alla som tar studenten iår kan förbereda sig på att den närmsta tiden kommer bli snuskigt dyr, galet rolig, sjukt höga förväntningar, massa press, massa ångest över att man ska vara snygg fast man bara ser sliten ut, sena kvällar, tidiga mornar och aktiviteter dygnet runt.

Jag kan erkänna att jag fortfarande saknar skolan lite. Särskilt skolmaten. Och alla kompisar såklart.

Här på vibesgatan är det ganska lugnt förtillfället. Igår tog vår roommate sitt pack och flyttade till spanien, men Emmet och jag kämpar på här i kylan. Förtillfället är det kallt både ute och inne. Norskarna är garanterat fuskbyggare som inte har en susning och hur man tätar ett fönster, vill jag lova.  
Men våren kommer väl snart, och allt blir ljust och fint o snöhelvetet försvinner. Snart så.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Köp tätningslist.... Det är smala gummiremsor med klister på baksidan. Klistras fast precis där fönstret möter fönsterramen (Du ska öppna fönstret först). Hjälper garanterat.

2011-02-24 @ 09:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0