14 februari

Idag är det alla <3 dag.
Firade storslaget med en burk vita bönor tillsammans med Emmet. Myspys Oslo style.

Tänker dock tillbaka på just denna dagen för några år sedan. 14 februari 2009, och jag Emmet och Lindholm åt en förjävla väl lagad middag på konstapelgränd 35. Avslutade med kladdkaka och glass i soffan framför första twilight filmen tillsammans med Jennie och Sandström, och såklart gjorde Lindholm sin vampyr edward immitation när han gjorde håret jätteruffsigt och försökte se vampyraktig ut. 
Great night with great friends.
Skulle gärna spola tillbaka tiden till just det året, när vi hade 1a maskeraden, gjorde custom-made tårtor till den som fyllde år, alla gick i skolan i stan och ingen behövde bo långt bort för att jobba, spelkvällar, våffelhäng nightrides, hemmafezter, turkietresan, grillningar och bara allmänt lättsamt och roligt liv. Man bodde där man bodde, kunde umgås med världens skönaste kompisar när man ville, kunde åka hem till hammarn när man ville träffa mamma, visade sig på skolan för att få studiebidrag, och behövde inte tänka på hyran för lyan.  

Men nya tider nu, och om jag flyttade tillbaks och återintog 35an så vet jag inte riktigt vad jag skulle göra där. Arbeta som tidningsbud nattetid? Börja plugga till nått på mittuniversitetet? Nej.
Så då har jag väl det helt okej här ändå, tillsammans med Emmet och konservburkarna, partysvensker och mina två arbeten. Det gäåller bara att sluta glamorisera det förgångna. Punkt.



glad alla hjärtans dag rå / sanni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0