planning my bright future

Så var ännu en helg över. Och lugn har den minsann varit. Jobb, träning, och sedan i princip inget mer. Sovmorgon och film och lite mat, isånnafall. Tecknat på norska är faktiskt riktigt kul.  

Nu sitter jag här och försöker anstränga mig för att se in i framtiden. Det går inte så bra för tillfället så jag misstänker att jag har förlorat kraften.
Det är nu dags att se sig om efter nytt arbete inför våren och det är därför jag skulle vilja se vart jag passar bäst in och var någonstans i denna stad de kan tänkas behöva en flink Sussie. 
Jag är ganska säker på att jag fortsätter min bana i de gröna fula kläderna. Där har jag ju en liten fot inne redan och därför borde detta vara min största chans. 
Dock har jag insett att jag ikke vill vara någon låsensvarlig utan en helt vanlig "dum jävla kasserer" som en annan låseansvarlig på mitt jobb brukar kalla de stackars asen som plågar sig genom 8 timmars kassapass. Sedan brukar han avsluta med att slänga tidningarna PÅ dom ifall dom inte har frontat riktigt i kassaområdet eller glömt ta med nån bilaga i tidningsreturerna. Sådan makt är inte nyttig för mig, har jag funnit ut.
Det är inte heller att hålla reda på nycklar,kassaskåp, koder och lås till förbannelse. Jag blir stressad, får ont i maggen, sover dåligt och gnäller och klagar så Emmet blir trött. 
Ingen bra kombination. 
Så nu litar jag på min kreativitet och sociala förmåga så tar jag mig nog ur detta ch kan börja om igen. Skönt.

Annars rullar det på. Önsakr dock att jag hade en hund eller en lillasyster eller 2 här. :(

Dags att sova. Imorgon måste jag kliva upp tidigt som vanligt för att hinna se mitt nya favvoprogram innan jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0