tisdag

Älskar spänningen som uppstår då man ska ha öppningen på dagiset och ens tunnelbana utan förvarning plötsligt är inställd. Detta ställer vissa krav på uppfinningsrikedommen i tidig morgonstund. Tur att man är klipsk och har långa starka ben. Att svetten rann ner till fotknölarna efter att ha rännt x antal tunnelbanestationer på måfå är en annan sak. Fram kom man ju, i tid och allt, konstigt nog!  
Efter denna chockstart på dagen fortsatte det fint med att alla ungar var sjövilda, bestämde sig för att döpa om mig till "cecilia", och en norsk vikarie som inte dök upp så jag fick jobba över 2 timmar samt att jag lyckades dra sönder dragkjedjan till min känga så jag fick massa snö i skorna och fick väldigt blöta fötter innan dagen var slut. Härlig dag! 

Dock känns det mesta bättre efter lite kaffe och en muffins. Dessutom har galleriet på vår gata bytt tavlor igen och denna gång har de överträffat allt jag någonsin tidigare sett. Snygg kvinnokropp insvept i handuk men huvudet tillhör en rosa glittrig bambi. Alltså bambis huvud. Rådjuret. Så nog fick man sig ett skratt på hemvägen iallafall. Herregud. 

I söndags gick vi ju på sköyter som man säger här!   
Inga vurpor och bara 2 krockar blev det. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0