norskarna alltså

Godkveld.
Vi har ett gäng grannar här i huset. Ett par högljudda grisiga jävlar som skiter i princip allt och alla och gör lite som dom själv vill. Vilket inte är någon jättetrevlig kombination när man bor i ett norskt lyhört fuskbygge. Standarden är fest 4 kvällar i veckan, musiken på högsta, krogen vid tolv, för att sedan återvända vid 05.00 för att dra igång efterfesten. Ett par cigg i trapphuset brukar dom hinna med mellan varven också.
Jag vet andra som har gått upp och bankat på, sagt åt på skarpen att SKRUVA NER MUSIKEN FÖR I HELLVETE, och då reagerar inte dessa människor som normala gör när grannen plingar på och är sint. Nä dom skäller dom tillbaka och HÖJER om möjligt volymen lite mera.
Jag har tänt tanken själv många gånger, att nej nu jävlar ska jag gå upp och säga dem ett sanningens ord! Men jag gör det ikke. I mitt stilla sinne tänker jag att jag inte kan vara en 18 åring som springer upp och skäller på grannarna för att musiken är för hög. Något vill vänta med att göra tills jag är över 50, annars kommer ju den åldern vara så ointressant. 
Nu till poängen. Imorse när Emmet och jag begav oss ut ur lyan för att dra på äventyr så såg vi norskarnas pay back på de odrägliga partysvenskarna. 
Ord och inga visor!!
" partysvensker, GO HOME. TYST!" 
Nu lugnar busarna säkert ner sig!! Måste vara skönt att få skriva av sig sin ilska sådär, hahahaha

Dagen idagen har vi spenderat ute i friska luften uppe i Holmenkollen för litte pulkaåkning. Det gick trögt i sursnön men var trevligt iallafall.  
Imorgon är de måndag igen och ny vecka. Mycket spännande på tapeten nu alltså. Nu är det hög tid att kirra telefonkortoch bankkonton, så pengarna kan börja rulla in. 

Godnatt / Big Sis

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0