söndag

Guds vilodag. Dagen då han la upp fötterna på soffbordet, knäppte en bira, pillade lite i naveln och somnade framför fjärde säsongen av miami Ink.

I norge tar man vilodagen på allvar. Butiker får inte ha öppet. Åtminstonde inte om det har en yta på mer än 100 kvm. Så handlar gör man på små klastrufobiska "buor" När man har köpt sin mjölk går man hem kokar en rejäl omgång kaffe, sätter sig på den cheva barstolen jämte frysboxen som agerar köksbord och filosoferar lite om veckan med Emmet.

Den här veckan har varit lite si och så,men mest så. Strulig och ansträngande. Igår hade jag lite upplärning igen på jobbet, och norskarnas motto verkar vara " varför göra det lätt när det kan vara svårt" Min personliga inställning med att inte försöka krångla till saker i onödan krockar lite med deras mentalitet..
MEN bara att ge det ett försök.

Imorgon är det dock ny vecka,nya möjligheter. Då börjar jag mitt vik på eikenottens barnehage, där även mitt livs kärlek råkar jobba.....

Nu ska vi rydda och eventuellt åka skridskor om vi törs.
 ha ne / Big Sis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0