onsdagen

Jag tycker det är mega taskigt att Jenny övergett bloggen. I sin blogg idag skrev hon om sina ögonbryn. Och hon tycker att den här bloggen är tråkig??????????????????????????????????++++ whooooooooooooooot

Hur som helst. Livet är en anings bättre än senast kan man säga. Jag har helt enkelt fått tänka om lite granna. Jag fortsätter ringa och tjata på bemnannigsföretag och tar ströjobb från dag till dag, dagen som den kommer och knegar på KIWIt de få gånger i veckan som de har vett att sätta upp mig på listan. Inget fel i det, dock avundas jag Emmets 07-16, måndag fredag jobb. Fan jag är nog en riktigt inrutad person, trots allt.

Idag har jag varit ut på en barnehage vid världens ände ungefär, hamnade ute i ett litet ställe som påminde om hammarstrand med en tunnelbanestation dock. Mysigt. Där fick jag va med en rysknorsk kvinna som var rätt agressiv. Stackars barn. Tur att jag kom dit och spred lite sång och glädje ala Sussie.

Det konstigaste som hänt idag var då jag skulle läsa lite bok för de små barnen. Bokens namn " Mommo leier katt" ( mormor hyr en katt) kändes som ett mysigt val.
Början av boken handlar om hur mormor och morfar gör allt tillsammans. De går på affären, till parken eller tittar på teven tillsammans, Men en dag börjar morfar bli dålig på att gå i trappor, och ibland glömmer han bort saker. En dag när mormor och morfar ska gå ut så har morfar dött för hans hjärta har slutat att slå.
Mormor är mycket ledsen, imorgon är begravning och hon är alldelles alldeles ensam. Det finns tillomed bilder på när mormor gråter och morfars kista bärs ut!
Boken slutar dock lyckligt(?) med att mormor hittar en sida på internet där man kan hyra katter och hon hyr en katt som heter tim. Men vad fan händer när mormor måste lämna tillbaka hyr-katten? 
Konstigaste barnbok jag läst. 

Ne fika sova. HEj.
/ big sis 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0