the day

När jag jobbar sena kiwi passet och kommer hem ca 00.00 så borde man ju gå och lägga sig ögonaböjj så man orkar upp för nästa dags bravader. Det förstår ju alla, och jag har nogrannt förklarat detta för mig själv också, sagt till på skarpen tillåmed!
Hjälper minsann ikke då man är speedad som en duracell kanin på uppåtjack.
Då måste man chilla en stund och tänka på annat och då brukar jag tänka på Lilla E.
Dock lästa jag på morsans blogg nyss att Lilla E, inte vill bli kallad Lilla E längre. Kan ju hon fetglömma.  Visst, stor och duktig hela 4 år, men fortfarande 15 år yngre än mig och i och med det fortfarande tillräckligt liten för att vara Lilla E livet ut.
Igår snackade jag med lilla E på skype då hon sa följande " Jag tror faktiskt inte du kommer känna igen mig då du kommer hem. Jag har så mycket hårpluppar och fingrejjer nuförtiden. Kanske, om jag tar av några fingrejjer då kan du se att det är jag! "

På mammas blogg hittade jag även en bild som hon ritat. Rätt fascinerande att hon redan ritar bättre än Jenny gjorde när hon var tolv.

Today har varit en rätthändelselös dag om man nu ska orka fortella om den. Jag hade sovmorgon för jag behövde inte ha öppningen på barnehagen, wiiie.
När jag vaknade såg jag att de va strömavbrott och att typ hela Oslo va svart. Då blev jag ledsen att jag missade min favvo-slö-serie på teve men då läste jag massa sidor i min bok iställe så nu ligger jag före Emmet, wiie.

I sionom tid kom strömmen tillbaka så jag kunde äta litte och bege mig ut mot ensjö för 8 timmars kassahäng med torr-norskarna. Sedan hem igen. Nu ska jag dra bort de mesta kläderna från min säng/garderob för att få några timmars skönhetssömn.

Nighty


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0